Wanneer
- zaterdag 5 december 2026 van 20:30 tot 21:30 uur
Locatie
CC Zwaneberg
Cultuurplein 1 , 2220 Heist-op-den-Berg
Terug naar de jaren ‘80 WEGSFEER Is een live new wave party, een fuif, een TD, een donker feest, een duistere hitmachine. Joy Division, Sisters of Mercy, The Cure, Bauhaus, Virgin Prunes, The Neon Judgement, Echo & The Bunnymen …
Alle classics uit het genre worden live gebracht met het enthousiasme en de arrogantie van 4 jonge snotneuzen alsof 1985 nooit gestopt is. Energiek, heftig, zweterig. Stilstaan is geen optie. Je tegel verlaten evenmin. WEGSFEER brengt je helemaal terug naar waar je thuishoort: de jaren ’80. Teletijdmachines bestaan, WEGSFEER is er één.Sad Boys Klub is een Gentse vierkoppige band die met veel goesting de eighties in een shoegaze-jasje hijst. Denk: de schaduwen van Joy Division en Bauhaus die hand in hand dansen met DIIV en bdrmm. Het resultaat? Donker, melodieus en net vuil genoeg om spannend te blijven. Ze zweven ergens tussen rauwe intensiteit en dansbare melancholie. Muziek voor wie wil staren naar zijn schoenen, maar toch niet kan blijven stilstaan. Met dissonante gitaren, strakke ritmes en deadpan vocals bouwen ze aan een sound die snijdt, schuurt en tegelijk verrassend verslavend is. Sad Boys Klub bestaat uit Thomas Seynhaeve (zang, gitaar), Gilles Dierickx (bas, backing vocals), Gilles van De Vijver (gitaar, backing vocals) en Lucas Vanmeerhaeghe (drums). Plexi Stad is een vers gevormde vierkoppige wave-outfit afkomstig uit Antwerpen. Ze brengen fris perspectief in de muziekscene met hun circulair, bijtende postpunk geluid.
Hun muziek balanceert tussen tomeloze energie en hoekige extravagantie, gekenmerkt door krioelende hooks, strak gewikkelde ritmes en het poëtische punk talent van zanger Peleman.
Alle classics uit het genre worden live gebracht met het enthousiasme en de arrogantie van 4 jonge snotneuzen alsof 1985 nooit gestopt is. Energiek, heftig, zweterig. Stilstaan is geen optie. Je tegel verlaten evenmin. WEGSFEER brengt je helemaal terug naar waar je thuishoort: de jaren ’80. Teletijdmachines bestaan, WEGSFEER is er één.Sad Boys Klub is een Gentse vierkoppige band die met veel goesting de eighties in een shoegaze-jasje hijst. Denk: de schaduwen van Joy Division en Bauhaus die hand in hand dansen met DIIV en bdrmm. Het resultaat? Donker, melodieus en net vuil genoeg om spannend te blijven. Ze zweven ergens tussen rauwe intensiteit en dansbare melancholie. Muziek voor wie wil staren naar zijn schoenen, maar toch niet kan blijven stilstaan. Met dissonante gitaren, strakke ritmes en deadpan vocals bouwen ze aan een sound die snijdt, schuurt en tegelijk verrassend verslavend is. Sad Boys Klub bestaat uit Thomas Seynhaeve (zang, gitaar), Gilles Dierickx (bas, backing vocals), Gilles van De Vijver (gitaar, backing vocals) en Lucas Vanmeerhaeghe (drums). Plexi Stad is een vers gevormde vierkoppige wave-outfit afkomstig uit Antwerpen. Ze brengen fris perspectief in de muziekscene met hun circulair, bijtende postpunk geluid.
Hun muziek balanceert tussen tomeloze energie en hoekige extravagantie, gekenmerkt door krioelende hooks, strak gewikkelde ritmes en het poëtische punk talent van zanger Peleman.
Organisatie
Cultuurcentrum Zwaneberg Heist-op-den-Berg
Cultuurplein 1 , 2220 Heist-op-den-Berg
- Website
- http://zwaneberg.be
Contact
- info@zwaneberg.be
- Tel.
- 015 25 07 70
- Website
- www.zwaneberg.be/nl/

