FAQ Noodfonds

  • Kunnen we de gemiste opbrengsten van sportwedstrijden ergens inbrengen?

Neen, dat staat duidelijk vermeld in het reglement onder hoofdstuk 2

  • Kunnen we de gemiste opbrengsten van sponsoring ergens inbrengen?

Dit kan je plaatsen onder hoofdstuk 5. College van burgemeester en schepenen zal beslissen of deze gemiste opbrengsten mee worden opgenomen in je dossier.

  • Kan ik een evenement dat buiten de opgegeven termijn van 13 maart tot 1 november nog inbrengen onder hoofdstuk 5?

Neen, dat staat duidelijk vermeld in het reglement.

  • Ik moet mijn bijlagen juist benoemen. Hoe benoem ik de bijlagen bij het luikje “schade die niet aan bod is gekomen in de vorige hoofdstukken”?

Terechte opmerking. Deze mag je benoemen als hoofdstuk 5.

  • We willen graag gebruik maken van een renteloze lening en ons gebouw als onderpand geven, maar de notaris kan de gevraagde documenten niet tijdig afleveren

Een attest van de notaris dat hij of zij bezig is aan de opzoeking stop jij bij de aanvraag, zo kan je alles tijdig indienen. Nadien bezorg je ons alsnog de gevraagde documenten

  • Wij zijn een parochiezaal en hebben onze zaal niet kunnen verhuren. Kunnen we ook de gemiste   verhuringen inbrengen?

Nee,  zie subsidiereglement schadedossier in functie van een duurzaam herstel van de basiswerking van verenigingen. Parochiezalen kunnen enkel hun onroerende voorheffing op het kadastraal inkomen inbrengen.

  • Ik ben halverwege in het document moeten stoppen met invullen en kan de digitale versie niet opslaan, wat nu?

Je stuurt een mailtje naar noodfonds@heist-op-den-berg.be met de vraag om je aanvraag te verwijderen. Je kan dan nadien opnieuw een aanvraag indienen.

  • Komt er nog een tweede noodfonds voor de activiteiten na 1 november 2020?

Voorlopig niet.