Wat?
Gezinnen bij wie Fluvius een prepaid-meter heeft geplaatst, kunnen in aanmerking komen voor een deel gratis aardgas of elektriciteit tijdens de winter. Elke winter wordt er opnieuw beslist of de minimale levering prepaid wordt toegekend. De premie kan enkel worden toegekend voor de energiebron waarmee je verwarmt.
Procedure
Neem contact op met team energiehulp en maak een afspraak
Je hebt een gesprek met een maatschappelijk werker. Die onderzoekt of je wel of niet in aanmerking komt.
De aanvraag dient na het sociaal onderzoek goedgekeurd te worden door het Bijzonder Comité Sociale Dienst. Nadien worden de bedragen twee keer per maand opgeladen.
- Heb je een digitale meter? Dan doen wij de oplading van het bedrag.
- Heb je nog een oude meter ? Dan zetten wij de bedragen op jouw kaart.
Wat breng je mee?
- Je identiteitskaart
- Het EAN-nummer van je digitale meter. Dat vind je op de meter zelf.
- Een bewijs van inkomsten van alle gezinsleden (bijvoorbeeld loonfiches, attesten van uitkering, rekeninguittreksels van al jouw rekeningen van de voorbije 6 maanden ...).
- Een bewijs van je vaste kosten (huur, water, energie, internet, verzekeringen ...).
- De contactgegevens van je schuldbemiddelaar, als je die hebt.